Uitnodiging Vrienden van de Bovenkerk

23-08-2022

De vrienden van de Bovenkerk willen wij u graag in detail informeren over de restauratie. Daarom bieden wij hen de unieke mogelijkheid aan om op zaterdag 10 September (monumentendag) een presentatie en rondleiding hierover bij te wonen in de Bovenkerk.

U wordt ontvangen met een kopje koffie in de Torenkamer. Daar zal vervolgens een presentatie plaatsvinden over de restauratie. Wat zijn de oorzaak van de problemen met de gewelven? Hoe wordt dit opgelost en wat staat er de komende tijd te gebeuren ?

Na de presentatie krijgt u de unieke mogelijkheid om de gewelven van dichtbij te bekijken. We gaan met de groep de steiger op. Daar kunt u de schade met eigen ogen aanschouwen.

De rondleidingen worden gehouden om 10.30 uur, 11.30 uur en 14.00 uur en duren ca. 50 min. Per tijdstip is maar een beperkt aantal plaatsen, mede gezien het bezoek aan de steiger, dus vol=vol. U kunt zich met maximaal 2 personen opgeven.

Voor alle duidelijkheid het bezoek aan de steiger is alleen mogelijk indien u goed ter been bent. Het bezoek is geheel voor eigen risico. De rondleiding is exclusief voor vrienden van de Bovenkerk. We hopen u op 10 september te mogen begroeten.

De aanmeldingen voor de rondleidingen zijn niet meer beschikbaar.

Openstelling Monumentendag

23-08-2022

In het weekend van 10 en 11 september is de jaarlijkse monumentendag. Uiteraard is ook de Bovenkerk dan geopend.

Op zaterdag zijn er allerlei activiteiten in de kerk. De gehele dag zullen er jonge organisten te horen zijn op beide orgels. Om 12.30 uur is er een middagpauze dienst en vanaf 13.00 uur zal muziekschool Quintus een mini concert verzorgen. Ook zijn er mogelijkheden voor rondleidingen in de kerk en de toren. Voor Vrienden van de Bovenkerk zijn er exclusieve rondleidingen.

De zaterdag wordt afgesloten met een concert door één van de adviseurs van de Stichting Bovenkerk Kampen organist Gerwin van der Plaats. Hij heeft hiervoor ook nog een aantal andere musici uitgenodigd. Het belooft een gevarieerd concert te worden.

Op zondag is de Bovenkerk ’s middags vanaf 13.00 uur open voor bezoek. Er zal die middag door diverse organisten worden gespeeld. U kunt dan ook de speeltafel van het orgel bezoeken en de organisten van dichtbij aan het werk zien. Kortom volop activiteiten waarbij we u graag verwelkomen.

Groei Vriendennetwerk

23-08-2022

We zijn erg blij met een gestage groei van het vriendennetwerk. Op allerlei manieren proberen we nieuwe vrienden te werven zoals door middel van het uitdelen van onze flyer bij allerlei concerten, openstellingen en andere gelegenheden.

Deze activiteiten werpen vruchten af. Op dit moment staat de teller op 170 Vrienden van de Bovenkerk. De actieve werving zijn we gestart in de zomer van 2021. Dus dit resultaat is binnen een jaar behaald.

Ons streven is om het vriendennetwerk de komende tijd verder te laten groeien. Het doel is om dit jaar op 250 vrienden uit te komen.